Det är ganska viktigt att det är en bra stämning på kontoret och att alla trivs på bästa sätt. Det bör finnas en bra gemenskap mellan de anställda, eftersom det ger ett mer framgångsrikt team. Så dels bör det satsas på hur ytan i sig ser ut och inreds, dels att skapa bra stämning mellan medarbetarna. Det bör även vara en bra relation mellan chefen och de anställda. Enklast att ta tag i, det är inredningen av kontoret, kika här för att hitta saker ni behöver. Sedan kan ni ta tag i att skapa bra stämning.

Gör saker tillsammans

Ett av de mest effektiva sätten att få en god stämning på jobbet, det är att göra gemensamma aktiviteter. Det gör att ni alla kan lära känna varandra på ett lite mer personligt plan. Ett tips är att ha gemensamma frukostar varje morgon. Det kan även vara trevligt att tillsammans ta en AW eller liknande.

Viktigt med paus

Att ta en paus då och då under dagen, det är viktigt för att trivas och för att orka med! Det är rätt bra att lägga in gemensamma pauser, då alla slutar jobba och kan umgås gemensamt i en yta anpassat för det. Det går att göra en del av lunchrummet till en lounge del med sköna soffor att fika i.

Fler tips för ökad trivsel på arbetsplatsen

Det finns även lite andra saker att göra för att det ska bli en ökad trivsel. Bland annat är det bra att se till att det är en trygg arbetsmiljö att jobba i samt att alla medarbetare känner tillit. Det gör att deras engagemang och produktivitet effektiviseras.

Att som chef ge feedback till dina anställda är viktigt, så väl som det kan vara bra med att få det kollegor emellan. Se till att ge både positiv kritik och konstruktiv kritik.

Sen, att ha en städad arbetsplats, det är också viktigt för att alla ska trivas samt att det även ökar koncentrationen.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *